انواع عفونت در بانوان

مطالبی در مورد بانوان

انواع عفونت در بانوان

۱۳۵ بازديد

نکات بهداشتی (ویژه خانم ها )


قدرت باروری همیشه موضوع داغ محافل علمی بوده،‌ گاه و بیگاه محققانی عوامل محیطی موثر بر باروری و سلامت بدن را مورد بحث قرار می‌دهند. چنان که در یکی از تحقیقات اخیر تاکید شده پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه و چسبان، جریان خون دستگاه تناسلی را مختل می‌کند. همین یک جمله کافی بود تا باعث شود نظر یکی از بر‌ترین متخصصان نازایی را در این زمینه و مسائل مشابه آن جویا شویم تا حقیقت و شایعه از هم جدا شود.

هر سال زنان زیادی به عفونت واژن مبتلا می شوند. این اختلال ممکن است در تمام سنین رخ دهد، اما زنان بیشتر در سنین باروری مستعد ابتلا به آن هستند. نوسان سطح هورمون ها، باکتری و فعالیت جنسی فقط چند مورد از دلایل رایج ابتلا به این ناراحتی در زنان است.

به طور کلی، سه نوع عفونت وجود دارد: عفونت قارچی واژن، عفونت باکتریایی واژن و تریکوموناس. ترشحات واژن، خارش و سوزش از علائم این سه نوع عفونت است. دانستن تفاوت میان انواع این عفونت ها و درمان اختصاصی هر یک برای کاهش علائم این بیماری ها ضروری است.

عفونت قارچی (کاندیدیاز ولوواژینال)


عفونت قارچی واژن در زنان بسیار رایج است. در واقع، از هر ۴ زن، ۳ نفر در طول زندگی خود این عفونت را تجربه می کنند. قارچ کاندیدا معمولاً در دهان، دستگاه گوارش و واژن وجود دارد. اگر این قارچ زیاد شود، به بافت واژن حمله می کند. به طور معمول، قارچ کاندیدا در کنار میکروارگانیسم های دیگر در وضعیتی متعادل عمل می کند. اگر این تعادل از بین برود، رشد بیش از حد قارچ سبب عفونت می شود.

عفونت باکتریایی واژن


عفونت باکتریایی یا واژینوز باکتریال ناشی از ورود باکتری های بد به داخل واژن است. دلایل ابتلا به چنین عفونتی در زنان کاملاً روشن نیست، اما، این نوع عفونت واژن متداول ترین نوع عفونت در زنان در سن باروری است.

عفونت تریکوموناس واژینالیس


تریکوموناس عفونتی است که با رابطه ی جنسی منتقل می شود. علت آن انگلی به نام تریکوموناس واژینالیس است. این بیماری با برقراری رابطه ی جنسی حفاظت نشده با فردی که این انگل را دارد گسترش می یابد. این عفونت شایع ‌ترین بیماری آمیزشی قابل درمان در آمریکاست. تریکومونیازیس در زنان بیشتر از مردان شایع است. حتی اگر تریکومونیازیس علائمی نداشته باشد، از شخصی به شخص دیگر انتقال می یابد. همین موضوع کنترل آن را دشوار می سازد.

چه زمانی باید به پزشک متخصص مراجعه کنید


عفونت باکتریایی واژن و تریکوموناس، pH واژن را بالا می برند، پس اگر آزمایش pH واژن را انجام دادید و نتیجه ی آن غیرعادی بود، باید با پزشک متخصص صحبت کنید تا به درستی نوع عفونت واژن را تشخیص دهد.

دانستن نکات علمی به شما کمک می کند تا با انجام کارهایی ساده یا پرهیز از برخی کارها، سالم تر باشید و از بیماری های احتمالی ای که در کمین شماست، در امان بمانید. برخی افراد از بیماری های مختلف آگاه نیستند و به همین دلیل ممکن است کارهایی (نظیر دوش واژینال) را انجام دهند که ریسک بالایی دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.