بهترین صندلی پله پیما کدام است؟

مطالبی در مورد بانوان

بهترین صندلی پله پیما کدام است؟

۲ بازديد
بهترین صندلی پله چه ویژگی هایی دارد؟ برای خرید بهترین صندلی پله به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ در این مقاله می خواهیم بهترین صندلی پله را معرفی کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید. 

دو نوع اصلی صندلی پله پیما یا بالابر پله رو موجود برای پله ها عبارتند از:

  • صندلی پله پیما مستقیم
  • صندلی پله پیما پیچشی که پله پیما چرخشی هم به آن گفته می‌شود

بالابرهای مستقیم راه پله: برای مجموعه ای از پله ها طراحی شده اند که مستقیماً به طبقه دوم یا مستقیماً به زیرزمین یا سطح پایین تر می روند. در این نمونه معمولا از ریل های استاندارد آلومینیوم استفاده می شود و زمان نصب پله پیما مستقیم معمولاً بین ٣ الی ۴ ساعت است.

پله پیما چرخشی: در مکان هایی استفاده می‌شود که در آن انحنا، خمیدگی یا پیچش در وسط راه پله بالا یا پایین وجود دارد.بسیاری از راه پله ها مستقیم نیستند و معمولا تا رسیدن به مقصد مورد نظر چندین پاگرد دارند.
نصب پله پیما پیچشی شامل ساخت یک ریل سفارشی متناسب با راه پله منحصر به فرد شما است و نصب آن زمان و هزینه بیشتری می برد.

در حقیقت صندلی پله رو وسیله متحرکی برای جا به جایی سالمندان و یا اشخاصی که مشکلات زانو، کمر و حرکتی دارند، برای بالا رفتن و پایان آمدن ازپله ها می‌باشد. امروزه در دنیا بالابر پله رو جابه جایی از طریق پله ها را بسیار راحت و سریع تر کرده است

صندلی پله پیما یا آسانسور پله، همان طور که از اسمش مشخص است، راهی مناسب برای کسانی است که مشکلات حرکتی دارند تا مشکل راه پله هایی که می توانند به شدت چالش برانگیز باشند را حل کند. صندلی پله پیما دارای یک مسیر نصب شده بر روی دیوار کنار راه پله و یک صندلی موتوری متصل به مسیر است. این صندلی یک صندلی امن است که به راحتی شما را از پله ها بالا و پایین می برد. چرخ دنده موتور گیربکس صندلی را با سرعت مناسب حرکت می دهد در حالی که مسافر به طور ایمن روی صندلی نشسته است.

انتخاب و خرید صندلی پله رو یا پله پیما برای افرادی که دارای مفاصل مصنوعی، مشکلات دیسک کمر و زانو و کلا هر گونه مشکل حرکتی دارند به منظور پیمودن پله ها در یک خانه چند طبقه بسیار سودمند است. با این حال، به دلایل بسیاری، خرید یک صندلی پله پیما، می‌ تواند به دلیل شرایط راه پله ها و یا انتخاب یک شرکت معتبر فرآیند سختی باشد.

با این حال، اگر کمی وقت خود را صرف تحقیق در مورد نیاز خود کنید، سپس خرید مقایسه ای انجام دهید، می توانید به یک بالابر پله با کیفیت دست پیدا کنید که به شما این امکان را می دهد بدون دردسر و با ایمنی بالا و استاندارد لازم از پله ها بالا بروید و یا پایین بیایید و به خرید و یا یک پیاده روی یک ساعته بروید.

این صندلی نیروی حرکتی خود را از برق تامین می‌کند و به وسیله یک موتور الکتریکی که بر روی آن نصب شده است، به حرکت در می‌آید و در مسیر این ریل به طرف بالا و پایین نرده ها حرکت می‌کند. در مواردی از این نوع صندلی‌ها، نیز یک باتری بر روی آنها تعبیه شده است که به وسیله نیروی برق شارژ می‌شود و در زمانی که برق منزل قطع شود، انرژی حرکتی صندلی به وسیله باتری تامین می‌شود

موتور صندلی بالابر پله دی سی 24 ولت می باشد که از ایجاد برق گرفتگی و آتش گرفتگی به شدت جلوگیری می کند و از دیگر ویژگی های مهم، باتری صندلی بالابر پله می توان به کم صدا بودن، توان بالا و اندازه کوچک آن اشاره کرد. چون مجهز به باتری می باشد، شما می توانید از ابتدا یا انتهای دستگاه پله پیما، آن را شارژ نمایید. این موتور به قدری قدرتمند است که می تواند با سرعت 0.12 m/s افراد را جابه جا کند، بدون این که شما لرزشی را احساس کنید.


در زندگی روزمره امروزی که خانه ها به صورت چند طبقه ساخته میشوند نیازهای جدیدی رو به رشد است که مخصوصا در ساختمان های دوبلکس و دو طبقه احساس میگردد. در خانه های زیادی افراد مسن و یا کم توانی پیدا میشود که از پلکان نمیتوانند استفاده بکنند و از طرفی امکان نصب آسانسور برای آنها وجود ندارد و اما راهکار چیست ؟

این دستگاه از نظر نوع استفاده مصرف کننده به دو دسته پله پیما صندلی و پله پیما ایستاده نیز دسته بندی میشوند. که نوع ایستاده با کفی و صندلی دار آن اکثرا از نوع تاشو میباشند برای کمتر گرفتن فضا و راحتر رفت و آمد در مواقع بیکاری سیستم. این گرفتن فضا کم حتی در مواردی باعث تاشو ساختن دستگیره های دستگاه هم میشوند و که رضایت مشتری از سازنده و تولید کننده را دربر میگیرد.

همه ی افراد در بین اعضای خانواده ی خود اشخاصی را دارند که برای انجام امور روزانه ی خود نیاز به کمک دارند. به طور مثال سالمندان و افراد کم توان.

کمک کردن به این عزیزان به مرور زمان شما را دچار دردهای عضلانی و استخوانی می کند! پس باید به فکر وسایل و تجهیزات کمکی برای افراد کم توان باشید.

صندلی پله یکی از بهترین وسیله های کمک حرکتی می باشد. بهترین انتخاب جهت حرکت در پله ها در ساختمان های دوپلکس‌، دوطبقه‌، هتل ها‌، رستوران ها، اماکنی امکان تخریب یا اصلاح در ساختار پله ها وجود ندارد‌، می‌باشد. این وسیله جهت استفاده بیماران‌، معلولین و ناتوانان جسمی حرکتی استفاده می‌گردد.


مراقبت و نگه‌داری از سالمندان سختی­های خاص خودش را دارد. همچنین این روزها که اکثر افراد در خانه‌­های آپارتمانی زندگی می­کنند، بالارفتن و پایین آمدن از پله ­ها برای سالمندان به علت بیماری­ها یا ضعف­های عضلانی دشوار است. این کار مراقبت از این عزیزان را دوچندان دشوار می­سازد. بااین‌وجود بسیاری افراد در ساختمان خود از صندلی پله رو استفاده می­کنند. این دستگاه­ها راهکاری مفید برای حل کردن مسئله رفت‌وآمد سالمندان در طبقات و جابه‌جایی ایشان از پله­ هاست.

صندلی پله رو روشی کارآمد برای سالمندانی است که به دلیل نقص حرکتی نمی­توانند از پله­های ساختمان بالا یا پایین بروند. این دستگاه راحتی را برای سالمندان فراهم کرده و دوباره استقلال را در حرکت به آن­ها بازمی‌گرداند؛ زیرا با استفاده از صندلی پله رو می­توانند به‌تنهایی از پله­ های ساختمان بالا بروند.

یکی از مسائلی که ممکن است مورد سؤال بوده باشد این است که صندلی­های پله رو به دیوار آسیب می­زنند اما چنین چیزی درست نیست. میله­ های صندلی به دیوار متصل نمی­شوند بلکه به گوشه پله ­ها وصل می­گردند. خود ریل صندلی نیز با پیچ‌ومهره متصل می­شود و می­توان آن را به هر سطحی متصل کرد.

خرید صندلی پله 

صندلی بالابر پله از لحاظ ساختار و مکانیزم حرکتی نیز در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرد که برخی از مهمترین انواع مدل های مکانیزم حرکتی اسانسور بالابر پله عبارتنداز‌ :‌

  • مکانیزم چرخ دنده گیربکس روی ریل دندانه شانه ای
  • مکانیزم سیم بکسلی و انتقال حرکت از طریق سیم بکسل
  • مکانیزم اصطکاکی از طریق فشار لاستیک بر روی ریل

صندلی پله پیمای خارجی  را می توان مطمئن ترین راهکار جهت عبور از مسیر دشوار پله ها برای اقشار مختلف جامعه دانست .

صندلی پله پیما به دو صورت چرخشی و مستقیم وجود دارد. با توجه به اینکه مدل پله ها چه شکلی می باشد باید نوع آن را انتخاب کنید.

صندلی پله پیمای خارجی توسط کشورهای صنعتی و پرقدرتی از قبیل امریکا ، انگلیس ، ایتالیا ، آلمان ، ترکیه ، روسیه و چین طراحی و تولید می گردد. با توجه به استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در این محصول ، تنها کشورهای محدودی توانمندی تولید و ساخت این محصول را دارند.

خرید صندلی پله

 

کاربرد صندلی پله stair lift chair باید طوری باشد که دارای کمربند ایمنی نیز باشد. در واقع بهترین صندلی پله پیما صندلی‌ای می‌باشد که تمام استاندارد‌ها و اصول ساخت صندلی برای معلولین و افراد کم توان در آن رعایت شده باشد. همچنین جنس آن طوری باشد که بتواند سالیان سال کار کند و موتور آن از برند‌های معروف و اصلی باشد.

صندلی پله رو برای افرادی که به دلایل مختلف مثل کهولت سن و یا بیماری از مشکلات تحرکی رنج می‌برند، یک انتخاب فوق‌العاده است و با استفاده از آن، به راحتی می‌توانند به طبقه بالا و پایین ساختمان بروند . عملکرد این دستگاه بسیار راحت و آسان است. بر روی همه آنها یک کلید تعبیه شده است که فرد وقتی که بر روی صندلی بنشیند، با فشار دادن کلید، صندلی به راحتی به سمت بالا یا پایین به حرکت درمی‌آید و زمانی که به انتهای مسیر رسید، به صورت خودکار خاموش می‌شود.

اگر فرد در میان مسیر قصد توقف داشته باشد، به محضی که دست خود را از روی کلید بردارد، بالابر پله در همان نقطه متوقف می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.